Monday, October 26, 2009

PERKHEMAHAN UNIT BERUNIFORM

SKSL, 23.10.2009 - 24.10.2009, Unit Kokurikulum sekolah telah mengadakan aktiviti perkhemahan beruniform bertempat di sekolah. Perkhemahan ini bermula pada petang Jumaat. Pelbagai aktiviti dilaksanakan sepanjang perkhemahan ini. Kem komanden kali ini ialah En. Syukri bin Milieng ( Guru Praktikum IPTKL ) dan dibantu oleh Pn. Siti Masayu bt. Sh. Md Arif sebagai timb. kem kom. Pn. Noraliza menguruskan pendaftaran peserta perkhemahan.
Aktiviti bermula dengan pecah bendungan ( ice breaking ). Mengetuai aktiviti ialah En. Ahmad Yusri b. Mohamad ( Guru Praktikum IPTKL ). Sebelah malam selepas solat maghrib diadakan pula kuliah dan solat Isyak berjemaaah. Pn. Faridah Jaafar ( AJK PIBG ) dijemput khas untuk memberi bimbingan dalam aktiviti Kraftangan dari kertas surat khabar. Selepas itu aktiviti biasa pada waktu malam ialah berjalan malam.

Sepanjang aktiviti dijalankan setiap kumpulan diberi barang amanah iaitu telur ayam sebiji setiap kumpulan. Yang menariknya pelbagai cara mereka menyimpan telur ayam tersebut agar tidak pecah. Salah satu kumpulan telah menyimpan telur tersebut dalam tupperware. (Ingatkan tak pecah lah tu... ) Sebaliknya telur tersebut telah bertukar menjadi batu.

AJK Makanan menyiapkan untuk peserta.
Hari kedua diteruskan dengan aktiviti senamrobik yang diketuai oleh Pn. Noraliza. Sejurus itu diadakan pula aktiviti berpangkalan antaranya kawad kaki, ikatan dan simpulan, bantu mula dan ikhtiar hidup. Sebelah petang diadakan sukaneka antara kumpulan dan perasmian penutup telah disempurnakan oleh YDP PIBG iaitu En. Muhamad Jamal bin Hj. Sharif. Beliau juga telah menyampaikan sijil dan hadiah kepada peserta perkhemahan. Siap sedia sebelum solat

Akhirnya perkhemahan ini meninggalkan kenangan terindah kepada setiap individu terutamanya murid Tahun 6 dan juga kepada guru praktikum. Tahniah kepada setiausaha perkhemahan En. Zalinor Zainuddin serta guru-guru SKSL yang terlibat secara langsung dan yang tak terlibat tu sendiri mahu ingatlah.

En. Zalinor ... buat ape dengan budak-budak tu...

Tazkirah disampaikan oleh Ustaz Fazly

Aktiviti Kawad dikelolai oleh En. Ahmad Yusri

Penantian satu penyiksaan....

Kena denda lagi

Begini caranya membuat bakul dari surat khabar lama....

Ikatan dan simpulan oleh En. Mustari bin Ahmad

Bantu Mula oleh En. Hazmil bin Abu Hassan

Cara-cara mendirikan khemah oleh En. Mazlan bin Shaari

Sukaneka ......

Sekitar MAjlis penutup yang turut dihadiri oleh YDP PIBG En. Muhamad Jamal b. Sharif.

Orang kuat : Tuan Kem Kom dan Puan Timb Kem Kom.

1 comment:

  1. Wah, meriah sungguh perkhemahan ni..Ruginya rasa tak dpt datang..Tahniah buat sumer ckgu sksl yg terlibat..

    ReplyDelete