Sunday, October 17, 2010

JAMUAN RAYA

08 OKT bersamaan 29 Syawal merupakan syawal terakhir tahun ini. Sana sini sibuk mengadakan rumah terbuka atau 'open house'. Tidak ketinggalan SKSL juga mengambil kesempatan mengadakan jamuan raya. Majlis tersebut disekalikan dengan sambutan hari kanak-kanak.
Jamuan raya diadakan secara 'Pot luck' iaitu semua guru mengambil bahagian menyediakan juadah kepada semua murid. Antara juadahnya ialah mee hun, mee, lemang, laksa, dadih, agar-agar, nasi dagang, rendang, nasi himpit kuah kacang, tapai serta aneka kuih raya yang dibawa oleh murid-murid.Sebelum itu diadakan sambutan hari kanak-kanak, acaranya ialah persembahan dari murid-murid, penyampaian hadiah kepada murid yang menerima anugerah tertentu seperti kedatangan penuh, prihatin, anugerah murid asli, anugerah akademik, kokurikulum dan anugerah khas.
Tetamu kehormat pada majlis tersebut iaitu YDP PIBG, En. Muhamad Jamal sudi menyampaikan hadiah kepada murid yang terpilih. Tahniah kepada murid yang mendapat anugerah pada hari tersebut dan juga diucapkan tahniah kepada semua guru yang menyediakan juadah raya serta menjayakan program ini.


No comments:

Post a Comment