Sunday, October 10, 2010

HIJAU JOHAN BOLA SEPAK

07 Okt 2010 ( Khamis ), Acara sukan permainan, bola sepak dan bola jaring telah menjadi acara pembuka bagi karnival sukan tahunan kali ke-32. Setiap rumah mengambil bahagian dalam acara-acara yang dipertandingkan.
Bagi bola sepak diadakan 7 sebelah dan 3 simpanan begitu juga dengan bola jaring 7 pemain dan 3 simpanan. Perlawanan pertama bola sepak melibatkan pasukan Hijau menentang Biru, begitu juga dengan bola jaring. Perlawanan bola sepak antara rumah telah dikendalikan oleh penyelarasnya iaitu En. Abd Malik bin Hj Nayan dan Pn Nor Aishah bt Sulaiman. Mereka adalah jurulatih sekolah yang mempunyai pengalaman yang luas dalam permainan tersebut. Tahniah diucapkan kepada penyelaras permainan bola sepak dan bola jaring yang berjaya mengendalikan pertandingan hingga ke tamat.
Bola sepak telah diadili oleh En. Abd Malik, En. Mohd Asmizul dan En. AidilYusof. Pn. Nor Aishah, Pn. Noraliza, Pn. Norazua dan Pn. Siti Nurhafezah telah mengadili pertandingan bola jaring. Pasukan rumah Hijau yang dibimbing oleh En. Mohd Asmizul telah menjuarai acara bola sepak dan rumah Biru bimbingan Pn. Nor Aishah menjuarai bola jaring. Perlawanan yang dijalankan secara liga kumpulan itu berakhir pada jam 11.00 pagi. Pasukan yang mendapat Johan mendapat 30 mata, 20 mata Naib Johan dan 10 mata untuk tempat ketiga. Dalam pertandingan ini juga beberapa bakat baru telah dikenalpasti dan akan diserapkan dalam pasukan sekolah.
Kepada pasukan lain usah putus asa kerana banyak lagi acara yang dipertandingkan sehingga kemuncaknya pada 06 November 2010.

No comments:

Post a Comment