Friday, December 17, 2010

KONVOKESYEN PRA10

13 Nov 2010 bertempat di dewan SKSL telah berlangsungnya Konvokesyen Prasekolah. Majlis dimulai dengan perarakan masuk graduasi kecil ke dewan diiringai paluan kompang. Majlis diteruskan dengan doa memohon keberkatan yang dipimpin oleh Ustaz Aluwi dan bacaan surah lazim oleh Adik Muhammad Izzat b Mazli.
Adik Aqilahtunnisa bt Ahmad Anuar selaku ketua murid telah memberi ucapan dengan petahnya. Telatah cilik anak-anak pra ditonjol lagi dengan pertandingan pakaian beragam. Ada yang gembira, takut, menangis dalam memperagakan pakaian masing-masing.
Mengisi slot selanjutnya ialah ucapan guru besar dan perasmian oleh NYDP iaitu Pn. Faridah bt Jaafar. Penonton dan ibu bapa pada hari tersebut dihiburkan dengan keletah dan celoteh anak-anak dengan persembahan unik dan tersendiri seperti tarian, nyanyian, poems dan nursery rhymes.
Akhir sekali majlis penyampaian hadiah dan sijil tamat persekolahan pra serta majlis sambutan hari lahir murid pra yang terlibat. Antara hadiah dan kategori anugerah seperti kedatangan penuh, ketrampilan terpuji, ulat buku, putera/puteri prihatin, harapan, matapelajaran BM, BI, Sains, Math, PJK, Seni dan Agama Islam serta Anugerah Tokoh Prasekolah. Anugerah tersebut mengikut kelas masing-masing iaitu pra Cekal dan pra Ceria kecuali Anugerah Tokoh Prasekolah merupakan kepada murid yang terbaik keseluruhan yang dianugerahkan kepada Adik Aida Syahira bt Azuwi.

No comments:

Post a Comment