Thursday, November 19, 2009

5A OH 5A


Keputusan UPSR telah diumumkan. Itulah ironinya, heboh 1Malaysia bertanya berapa A dapat. Tahniah diucapkan kepada calon yang berjaya mendapat keputusan yang cemerlang 5A. Begitu juga tahniah kepada semua calon UPSR kerana berjaya menduduki peperiksaan tersebut. Dapat A atau gagal itu semua ujian dan dugaan Allah.
Seramai 63 calon UPSR dari SKSL telah menduduki UPSR awal September lalu. Hasilnya 2 orang dapat 5A iaitu Adik Nurhikamatul Aiman bt. Kamarulzaman dan Nur Shuhada Umiera bt Zamri. Tahniah diucapkan. Selain itu seramai 5 orang mendapat 4A dan 6 orang 3A. Peratusan keseluruhan juga meningkat.
Bahasa Malaysia 011 ( Pemahaman ) - 88.9%

Bahasa Malaysia 012 ( Penulisan ) - 87.3%

Bahasa Inggeris 014 - 45.3%

Mathematics 015 - 73.4%

Science 018 - 81.3%

Tn. Hj. Md Hosni mengumumkan keputusan UPSR dan YDP menyerahkan slip keputusan kepada calon UPSR


Peratus keseluruhan juga meningkat kepada 42.1%. Terima kasih diucapkan kepada semua guru SKSL dari Prasekolah hingga Guru Tahun 6 kerana semaian tahun 2004 telah dituai. Tidak lupa juga kepada ibu bapa dan penjaga yang memainkan peranan penting dalam mengeluarkan hasil tuaian yang bermutu.
Tidak lupa juga kepada calon yang kurang bernasib baik. Gagal sekali bukan bererti gagal buat selamanya. Jadikan kegagalan ini sebagai permulaan Transformasi. Anda juga bagus dan baik tapi nasib kurang menyebelahi anda. Ada hikmahnya, teruskan berusaha mencapai ilmu pengetahuan. Yang berjaya juga jangan tinggi diri. Ingatlah bila berjalan jangan sentiasa mendongak langit, sebaliknya lihatlah juga tanah. Ingat asal-usul kita. Akhir sekali jangan lupa solat dan sentiasa berdoa kepada Yang Maha Agung.

Pelajar yang mendapat 5A, 4A dan 3A bergambar bersama guru tahun 6 dan juga YDP PIBG, En. Muhamad Jamal.

1 comment:

  1. Tahniah kepada semua warga sk sg lui di atas pencapaian yang membanggakan yg telah diberikan oleh para pelajar...

    ReplyDelete