Monday, November 15, 2010

SUKAN TAHUNAN KE-32

Temasya Sukan Tahunan ke-32 tahun 2010 berlangsung serentak dengan Karnival SK Sungai Lui. Pada 06 November baru-baru ini telah berlangsungnya acara tahunan tersebut. Perbarisan kontijen setiap rumah sukan memulakan acara pada pagi yang bening itu. Setiap kontijen rumah sukan diketuai oleh pembawa bendera rumah serta maskot rumah sukan masing-masing serta membuat lintas hormat di hadapan tetamu utama pada hari tersebut, En. Muhamad Jamal bin Sharif selaku YDP PIBG dan diikuti ucapan perasmian.
Setelah ikrar sukan dilafazkan oleh ketua murid ( M. Amirul Amin ), demonstrasi teakwando mengisi slot persembahan. Pada hari tersebut sebanyak 49 acara dipertandingan melibatkan murid pra sekolah hingga tahun enam. Sebelum hari kemuncak sukan ini telah banyak acara dijalankan seperti sukan permainan ( bola sepak, bola jaring, sepak takraw, bola baling dan tarik tali ), acara padang ( lompat tinggi, lontar peluru dan lompat jauh ) begitu juga dengan acara saringan peringkat awal. Murid dibahgikan kepada empat rumah utama iaitu Laksamana( Biru ), Bendahara ( Merah ), Temenggung ( Hijau ) dan Syahbandar ( Kuning ).
Olahragawan SKSL pada tahun ini disandang oleh Amar Sharizan bin Shari ( Laksamana ) dan Nur Ain Najihah binti Adnan ( Temenggung ) olahragawati SKSL. Pada hari tersebut rumah Laksamana telah menjuarai acara Perbarisan dan Hiasan Rumah serta beberapa acara berpasukan lain. Namun johan keseluruhannya disandang oleh rumah Bendahara ( Merah ).

No comments:

Post a Comment