Sunday, March 21, 2010

SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 1431H

12032010 ( Jumaat ) bersamaan 26 Rabiul Awal 1431h, bertempat di SKSL telah diadakan sambutan Maulidur Rasul peringkat sekolah. Ustaz Aluwi bin Md. Yassin telah diamanahkan untuk merancang dan menyelaras acara ini. Alhamdulillah dengan pengalaman dan kepakaran beliau sambutan berjaya dilaksanakan dengan jayanya.
Acara pada hari tersebut dimulakan dengan bacaan Yaasin di dataran yang dipimpin oleh Ustaz Mohd Fazly dan diikuti tahlil pimpinan Ustaz Aluwi yang ditujukan khusus kepada arwah anak Pn. Halimatun Saadiah.
Seterusnya, berselawat dan berarak dari sekolah ke masjid Kg. Sungai Lui serta berpatah semula ke sekolah. Murid dan guru terus masuk ke dewan bagi mengikuti ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Abd Hakim. Antara acara yang dijalankan pada sambutan tersebut ialah:-
1. Pertandingan Perarakan ( mengikut kelas )
2. Pertandingan Mewarna ( tahap 1 )
3. Kuiz
4. Tayangan slide
Tahniah diucapkan kepada semua warga SKSL yang berjaya menganjurkan sambutan dengan kerjasama dari semua pihak. Kita mesti mengigati Nabi s.a.w. bukan sahaja pada hari tertentu bahkan setiap waktu kita hendaklah mengigatinya dengan cara mengikut segala sunnahnya.

No comments:

Post a Comment