Sunday, April 18, 2010

KEJ. B/SEPAK MSSDHL 2010

15 April, di Padang SKSL telah berlangsungnya kejohanan bola sepak MSSDHL. Penganjurnya ialah SK Cheras Jaya, Balakong. Namun penganjur telah memilih padang SKSL untuk diadakan kejohanan tahunan tersebut.
Kejohanan ini telah disertai oleh empat zon dalam daerah Hulu Langat iaitu Zon Cheras selaku tuan rumah, Zon Ampang, Zon Kajang dan Zon Semenyih. Tuan rumah peringkat zon telah dipertanggungjawab untuk mengurus pasukan zon dalam kejohanan ini. Edisi kali ini, SKSL telah diamanahkan untuk mengurus dan membawa pasukan Zon Cheras ke kejohanan tahunan ini.
Kejohanan ini diadakan secara liga kumpulan. Juara liga adalah pemenangnya. Setiap pasukan akan bermain sebanyak 3 kali dalam liga ini. Perlawanan pertama Zon Cheras menewaskan Zon Kajang 3-0. Perlawanan ke-2 Zon Cheras ialah menentang Zon Ampang dan kejayaan memihak kepada Zon Cheras dengan 2-1, manakala perlawanan terakhir yang menobatkan Zon Cheras sebagai juara ialah menentang Zon Semenyih dengan kemenangan 3-0. Kemenangan ketiga menyaksikan Zon Cheras mendapat mata maksimun tanpa kalah. Naib juara pula Zon Ampang dan diikuti oleh Zon Semenyih serta Zon Kajang.
Tahniah diucapkan kepada pegawai-pegawai Zon Cheras yang terlibat dengan komitmen yang tinggi dalam mencapai kejuaraan pada tahun 2010. Begitu juga diucapkan tahniah yang tidak terhingga kepada pemain yang mewakili Zon Cheras. Tahniah dan Syabas.

No comments:

Post a Comment